.. dan harus di bagi penampar sulong dari seorang anak sulong.

“Long laki ko mane?”

“Tak de dia keje malam”


“Anak ko dah berapa?”


“Mana aku ada anak lagi”


“Tu la ko.. tak pandai”


“Aeh ko ni.. belum ada rezeki.. tu semuakan kerja Tuhan..
kalau ko kawin sekarang pun belum tentu ko dapat anak terus”


“Aeh aku pandai.. aku ekpress”


“A’ah jangan sampai ekpress merosakkan anak dara orang dah”

*bengang*

Terus masuk rumah, sebab malas nak layan budak gila meroyan tu.

Hambik ko, aku kasi kaw2 punya. Nak laser aku tak bertempatkan. terima padahnya. Menanah telinga ko.

©Hernee Nazir – Saya kenal dia, saya kenal mak ayah dia, saya sebaya dengan dia tapi tak sama kelas, saya tak rapat  langsung dengan dia.. dah jangan tanya siapa dia sebab dia buat saya jadi marah dengan gurauan dia yang tak kelakar langsung.. kalau kelakar saya dah gelak guling2 malam tadi.. tapi tak pun.. yang saya rasa cuma telinga saya je yang jadi panas.. sambil bercakap rasa macam jadi mulut naga.. berapi2.. Astaghfirullahal’azim.. maafkan saya.. lain kali cakap biar bertapis.. jangan bergurau denga saya tentang isu ini.. ini serious!