Episod beraya di Parit Daun, Parit Raja di rumah Kak Andak. Kebetulan ada kumpulan marhaban datang berkunjung ke rumah Kak Andak, jadi ada jamuan ringkas. Sempat juga kami bergotong royong tolong Kak Andak masak apa yang patut.

Gambar Empunya Blog.. ;p


Dari kiri: Atam yang sedang pegang Aiman, Ibu Mertuaku, Nabila, Kak Long dan Saya
Duduk di bawah: Umi

Anak-anak Kak Long dan Kak Andak


Pakcik, Makcik dan anak-anak buahnya ;p

Bila kami berangan..


Anak-anak buah dan bapa-bapa buah ;p

Aiman dan Makcik yang cun

Along, Nazrul si gigi rongak dan Haziq

Tak tahulah siapa yang menyakat si Nabilah ni sampai mengamuk sakan. Yang penting walaupun nangis Bila tetap vogue, handbag mesti ada bila nak beraya. hehehehe~

Dalam pukul 1 lebih kami beraya ke rumah Mok De di Parit Bugis.

Esoknya beraya di rumah Abang Ngah, tapi tak ada satu gambar pun yang sempat di snap. Busy ke? Entah ek, lupa kot. Sempat makan tengahari di sana. Banyak juga lauk pauk Kak Wati masak. Alhamdulillah kenyang.

Kami balik ke Gelang Patah pada hari Rabu. Giliran keluarga En. Nazir beraya di rumah kami. Bertolak dari Senggarang pukul 10 lebih dan sampai lebih kurang pukul 1. Banyak persinggahan tu yang lambat sampai. Sempat beli ayam dan sayur saja, pasar tutup.

Sampai rumah bersilatlah saya di dapur di bantu oleh SIL dan MIL. Petangnya diorang balik semula ke Senggarang. Sebelum tu sempat beraya di rumah mak saya dan Pakcik Mat. Tinggallah Kak Long dan anak-anak di rumah saya sementara menunggu suaminya datang dari Pasir Gudang.

Itu saja pengalaman raya bersama keluarga En. Nazir.

post signature